Simulering som pedagogisk metode

Ein spennande og kanskje utfordrande, men lærerik dag for lærlingane i helsearbeidarfaget då dei  denne veka fekk delta på eit opplegg om simulering som pedagogisk metode ved Haram vgs.
Målet med dagen var at lærlingane skulle få eit innblikk i metoden,få auka kompetanse i å reflektere over praksis, samtidig som dette knyter skule og næringsliv tettare saman.

Publisert: 10.04.2025 / Oppdatert: 10.04.25
Arrangement dato: 08. april

“Simulering er en pedagogisk metode som vektlegger studentaktiv læring hvor refleksjon over handling er sentralt. Dette innebærer en pedagogisk strategi der man tilrettelegger forhold og kontekster som ligner autentiske situasjoner fra det virkelige liv. Simuleringen tar utgangspunkt i et scenario med ulike roller som spilles ut. Deltakerne får slik erfare så reelle situasjoner som mulig, og får prøve og feile i trygge omgivelser uten fare for å skade mottakere av tjenestene, som pasienter, klienter, eller brukere. Videre er refleksjon over simuleringsutøvelsen sentralt.” Kilde Høgskolen i Østfold

Lærarane ved Haram vgs ,Hege Pia Hansen og Elisabeth Vegsund ,hadde ansvar for dagen og for fleire av lærlingane var det nok også kjekt å kome tilbake til skulen og møte dei.
Lærlingane vart delt i to grupper med ulike aktiviteter som veksla gjennom dagen.
Dagen starta med innføring i dagens tema som var Astma med ein “case” om Signe på 83 år som har Astma.Ho bor på sjukeheim, men var i går på takterassen, nytte fineveret og også var med å sette blomster i potter for å dekorere uteplassen. Læringsmål: Sette i gong sjukepleietiltak for ein pasient med Astmaforverring

        

I simuleringsaktiviteten var Lærdalsdukka Signe i bruk- ei livaktig dukke som kan puste og svare på spørsmål. Denne blir også brukt i undervinsninga for elevane.
Lærlingane fekk tildelt roller- to pleiarar og ein observatør og dei utførte så sjukepleietiltak på Signe med Astma.

Del to av opplegget var refleksjon,der lærarane ved hjelp av kun spørsmål fekk lærlingane til å reflektere over korleis stellet hadde gått, kva observatøren observerte, kva ein evt kunne ha gjort annaleis. Dette var ein lærerik seanse.
Etter dette sette lærlingane i gong med å skrive pleieplan og gjennomførte simuleringa på nytt.

Dagen vart avslutta med ein teoretisk gjennomgang av pleieplanen.
Vi håper lærlingane opplevde dette som ei lærerik dag. Ein fin måte å få trene på refleksjon og begrunning.
Tusen takk til  Hege Pia og Elisabeth som tok imot oss og laga eit godt undervisningsopplegg.

 

Del artikkelen